کنتور برق دیجیتال

کنتور دیجیتال سه فاز افزار ازما

کنتور دیجیتال سه فاز افزار ازما

کنتور دیجیتال تک فاز توس

کنتور دیجیتال تک فاز توس

کنتور دیجیتال سه فاز توس مدل MTF301

کنتور دیجیتال سه فاز توس مدل MTF301

کنتور برق دیجیتال : با پیشرفت علم در صنایع نیرو،وزارت نیرو کنتور های دیجیتالی را که دارای کیفیت و مشخصه های مناسب تری هستند جایگزین کنتور های مکانیکی کردند.مشکلاتی از قبیل دقت پایین،امنیت کم،امکان دستکاری،دزدی آسان و…در این کنتور ها و در عین حال  مهم ترین مشکل یعنی تعرفه بندی ،منجر به استفاده از کنتور های دیجیتالی شد.

کنتور برق وسیله ای می باشد که مقدار انرژی الکتریکی را اندازه گیری می کند و بر حسب کیلو وات ساعت یا ژول اعداد را نمایش می دهد. کنتور ها بر اساس نیروی الکترومغناطیس عمل می کنند و اگر از یک سیم پیچ جریان برق بگذرد در اطراف آن نیز میدان ایجاد می شود.در این کنتور ها سه تعرفه مصرف در 24 ساعت شبانه روز وجود دارد و به سه بازه زمانی شامل ساعات میان باری(روز)،ساعات اوج بار(شب) و ساعات کم باری(آخر شب) تقسیم شده و نرخ هر کدام متفاوت می باشد و به ترتیب دارای ضرایب 1 ،5/2 و 25 درصد می باشند که نسبت به نرخ ساعات میان باری محاسبه می گردد.اندازه گیری جداگانه این سه دوره یکی از راه کار های کم کردن هزینه های قبض برق می باشد.

این کنتور ها به دلیل مدارات الکتریکی داخل آنها،خطایی در زمان اندازه گیری ندارند و همین طور از سیستم هزینه برق چند تعرفه ای برخوردارند.این کنتور ها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند که در دسته بندی کنتور ها به نوع اکتیو معروف هستند.در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

کنتور برق دیجیتال

➖➖➖➖➖➖➖➖

 

☎️ با یک مشاوره رایگان بهترین را انتخاب کنید! ☎️

 

02133903256

 

    02133530824    

 

   09127027355   

 

➖➖➖➖➖➖➖➖

کنتور برق دیجیتال سه فاز

مدل سه فاز کنتور برق دیجیتال دارای 8 تعرفه متفاوت می باشد که در ساعات مختلف روز بر اساس تعرفه تنظیم شده کار می کند.این کنتور در دو مدل غیر دیماندی یعنی عادی و دیماندی تولید می شوند که میتوان به طور مستقیم آنها را به ترانس وصل کرد.در مکان هایی که مصارف صنعتی دارند حتما باید از کنتور های سه فاز استفاده کرد.در ساختمان ها از برق سه فاز برای راه اندازی آسانسور،موتور برق و…استفاده می شود و به همین جهت لازم است تا کنتور برق 3 فاز نصب شود.

از طریق این کنتور ها اطلاعاتی را می توان استخراج کرد که شامل:ساعت،تاریخ،توان انواع فاز ها،میزان توان اکتیو،توان بار ورودی،ضریب توان و…می باشد.برای نصب و سیم کشی کنتور برق سه فاز شرایطی مورد نیاز می باشد این شرایط شامل موارد زیر می باشد:1-از نصب این کنتور ها در محیطی که هوای آسیب زا و خورنده دارند باید جلوگیری کرد.2-بهترین دما در محل نصب این کنتور ها بین منفی 30 درجه و مثبت 70 درجه سانتی گراد می باشد.3-محل نصب این کنتور ها باید در نقطه ای امن و بدون هیچ اسیب فیزیکی باشد.

➖➖➖➖➖➖➖➖

 

الکترو جزایری نمایندگی فروش انواع کنتور با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت

 

➖➖➖➖➖➖➖➖

کنتور برق دیجیتال تک فاز

کنترل برق دیجیتال تک فاز برای اندازه گیری میزان مصرف توان واقعی مصرف کننده های مسکونی استفاده می شوند که دارای قابلیت استفاده در مقیاس بزرگ مطابق با نیاز های کشور می باشند.این کنتور ها با ولتاژ 220 تا 320 ولت کار می کنند و از نظر جریان اسمی که بستگی به نوع کنتور و شرکت سازنده آن دارد بین 5 تا 1000 آمپر می باشند و همچنین به صورت پالسی کار می کنند.نحوه نصب کنتور تک فاز در مدار به این صورت می باشد که سر سیم فاز را به سر سیم پیچ وصل کرده و سر دیگر آن فاز را می گیرند و دو سر سیم پیچ ولتاژ را به فاز و نول وصل می کنند.وقتی که مصرف کننده به کنتور وصل شود،جریان عبور کرده و در چنین شرایطی میدان مغناطیسی ایجاد می شود.از آنجایی که سیم پیچ ولتاژ همیشه به برق متصل است دارای میدان مغناطیسی ثابت می باشد.

برای مشخص شدن میزان مصرف که دارای دقت  بالایی می باشد در درون کنتور از لوازمی چون آهنربای سرعتگیر،پیچ های تنظیم و… استفاده می شود که کمک می کند تا مصرف انرژی الکتریکی را برحسب کیلو وات بر ساعت با دقت بالا نشان می دهد.

این کنتور ها قابلیت اندازه گیری عملکرد های مختلفی چون:اندازه گیری انرژی اکتیو،توان ورودی خروجی،ثبت مشخصه بار و…دارند.از جمله ویژگی های مهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:1-در صورت باز شدن درپوش ترمینال آن را با آلارمی ثبت می کند.2-در صورت قطعی برق نیز میتواند اطلاعات را نمایش دهد و قابلیت خواندن شماره کنتور وجود دارد.3-نرم افزار کاربردی به کار رفته در آن امکام ثبت مقادیر 4 تعرفه بدون تقلب را دارا می باشد.

شماره بدنه کنتور برق کجاست؟

در حال حاضر اطلاع از شماره بدنه کنتور برق دیجیتال به منظور پرداخت قبوض برق مصرفی؛ به علت این‌که قبض‌‍‌های کاغذی مدت‌ها است که حذف شده‌اند و قبض برق به صورت پیامک برای مشتریان ارسال می‌گردد اهمیت زیادی دارد. زیرا گاهی پیامک توسط مشترک برق دریافت نشده یا به هر دلیل از روی گوشی وی پاک می‌شود. از این‌رو در زمانی که مشترکین از میزان مصرف و هزینه برق خود اطلاعی نداشته باشند و برای پرداخت هزینه برق مصرفی سردرگم شده باشند؛ بهترین راه این است که از شماره بدنه کنتور برق دیجیتال خود استفاده نمایند. البته لازم به ذکر است که هر کنتور دارای یک شماره بدنه منحصر به خود است و در اکثر کنتورهای برق؛ محل قرارگیری شماره بدنه در قسمت تحتانی آن و به صورت یک برچسب زرد رنگ به بدنه الصاق شده است یا بر روی آن حکاکی شده است و بسته به نوع کنتور برق، دیجیتال یا آنالوگ بودن، قدیمی یا جدید بودن محل الصاق شماره بدنه نیز متفاوت است. ولی به صورت عموم شماره بدنه کنتور در کنار یک بارکد و با کلمه MSD شروع می‌شود.
روش‌های دریافت شناسه قبض با استفاده شماره بدنه کنتور

روش‌های دریافت شناسه قبض با استفاده شماره بدنه کنتور

بعد از دریافت شماره بدنه کنتور برق دیجیتال از طریق مشترک؛ لازم است که ایشان آن شماره را به شماره ۱۵۲۱ پیامک کنند و در جواب پیامک شناسه قبض برق مورد نظر برای آنان ارسال می‌گردد. سپس با در اختیار داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت؛ تسویه هزینه برق مصرفی برای مشترک ممکن می‌شود. روش‌های دیگری برای دریافت شناسه قبض با استفاده از شماره بدنه کنتور برق دیجیتال وجود دارد که به ترتیب به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم.
🔴 نصب اپلیکیشن برق من بر روی گوشی همراه: از طریق این برنامه؛ می‌توانید با وارد کردن شماره بدنه کنتور به شناسه قبض و شناسه پرداخت خود دسترسی پیدا کنید و قبض برق خود را دریافت نمایید. اگرتلفن همراه ندارید یا قابلیت نصب این اپلیکیشن برای شما موجود نیست؛ می‌توانید از طریق تلفن همراه دوستان و بستگان اقدام کنید.
🔴 شماره ۱۲۱ را شماره‌گیری کنید و از طریق اتصال با خدمات مشترکین و ارائه شماره بدنه کنتور برق دیجیتال خود؛ شناسه قبض خود را دریافت نمایید.
🔴 در تارنماهای شرکت‌های توزیع برق منطقه‌ای این امکان قرار داده شده است که با وارد کردن شماره کنتور خود شناسه قبض خود را به دست آورید. توجه داشته باشید که سریال نامبر، شماره ساختمانی و شماره ردیف همگی معادل شماره بدنه کنتور هستند.
🔴 در صورتی که انجام هیچ یک از اقدامات فوق برای شما میسر نیست؛ با مراجعه به شرکت توزیع برق منطقه‌ای خود اطلاعات قبض خود و شناسه آن را دریافت نمایید. قبل از مراجعه به اداره برق مورد نظر یک عکس از کنتور خود تهیه کرده و سند خانه یا قولنامه اجاره را به همراه خود داشته باشید.
🔴 در تهران در صورتی‌که شماره بدنه کنتور برق دیجیتال خود را به شماره پیامکی ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ پیامک نمایید؛ قبض برق برای شما ارسال می‌گردد و در صورت ارسال علامت سوال؟ به همین شماره راهنمای نحوه ارسال شماره کنتور برای شما فرستاده می‌شود.

به روزرسانی در تاریخ 3 مرداد 1402

‫0/5 ‫(0 نظر)