درخواست کنتور برق

متقاضیان انشعاب برق با مراجعه به سایت توزیع برق محل اقامت خود و با استفاده از میز خدمت الکترونیک سایت اصلی می‌توانند اقدام به درخواست کنتور برق نمایند.
کنتورها را میتوان به‌صورت کلی به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی تقسیم‌بندی کرد. که منظور از مکانیکی همان کنتورهای معمولی هستند.

کنتوربرق مکانیکی

۱- کنتورهای تکفاز مکانیکی: این کنتورها با ولتاژ ۲۲۰ ولت کار میکنند و از نظر جریان اسمی به کنتورهای ۵ آمپر، ۱۵ آمپر و ۲۵ آمپر نام برد.
۲- کنتورهای سه فاز غیر دیماندی مکانیکی: این کنتورها با ولتاژ ۲۲۰-۲۸۰ کار میکنند و از نظر جریان اسمی به کنتورهای ۱۰ (۴۰) آمپر و ۲۵ (۱۰۰) آمپر نام برد.
۳- کنتورهای سه فاز دیماندی مکانیکی: این کنتورها با ولتاژ ۲۲۰-۳۸۰ ولت و ۱۰۰-۱۰۰ ولت کار می‌کنند و آمپراژ آن‌ها ۵ آمپر است.

درخواست کنتور برق
کنتور برق مکانیکی

کنتور برق دیجیتالی

۱- کنتورهای دیجیتالی تک فاز: این کنتورها با ولتاژ ۲۲۰-۳۲۰ ولت کار می‌کنند و از نظر جریان اسمی که با توجه به نوع کنتور و شرکت سازنده مابین ۵ تا ۱۰۰ آمپر می‌باشند و به‌صورت پالسی کار می‌کنند.
۲- کنتورهای دیجیتالی سه فاز: کنتورهایی هستند که قابلیت سنجش همزمان انرژی‌های مصرفی اکتیو و راکتیو را به‌صورت هشت تعرفه دارند و به دو نوع عادی (غیر دیماندی) و دیماندی می‌باشند و به‌صورت پالسی کار میکنند.
کنتورهای غیر دیماندی (عادی) سه فاز: این نوع کنتورها با ولتاژ (۲۳۰/۴۰۰*۳) ولت کار می‌کنند و از جریان اسمی با توجه به نوع کنتور و شرکت سازنده ۲ تا ۱۰۰ آمپر می‌باشند و به‌صورت پالسی کار میکنند و قابلیت نصب به طور مستقیم و یا با استفاده از ترانس جریان را دارند؛ در این صورت کنتور دیماندی خواهد بود. کنتورهای دیماندی سه فاز: این نوع کنتورها با ولتاژ (۲۳۰/۴۰۰*۳) ولت کار می‌کنند و از نظر جریان اسمی با توجه به نوع کنتور و شرکت سازنده و یا (۱۰-۱) آمپری می‌باشند و قابلیت نصب از طریق CT و PT را دارند و بر حسب مقدار و ولتاژ کاری آن‌ها به‌صورت اولیه و یا ثانویه قابلیت نصب را دارند و به طور پالسی کار می‌کنند.

برای اطلاع از محصولات کنتور برق دیجیتال میتوانید با کارشناسان فروشگاه الکتروجزایری مراجعه کنید.

مراحل درخواست کنتور برق

✅ افراد برای ثبت درخواست انشعاب برق ابتدا باید به سایت اداره‌ی برق استان خود مراجعه کنند و در آنجا درخواست انشعاب برق خود را ثبت نمایند. برای اینکه بتوانید درخواست انشعاب برق خود را به ثبت برسانید باید تصاویر اسکن شده از مدارک شناسایی خود نظیر کارت ملی، تصویر سند تک برگ ملک و تصویر جواز ساخت صادره از شهرداری را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم آن‌ها را در سایت بارگذاری کنید بعد از اتمام ثبت درخواست یک کد پیگیری به شما داده می‌شود و کارشناسان مربوطه درخواست شما را بررسی می‌نمایند و از طریق ارسال پیامک تمام مراحل پیشرفت کار را به شما اطلاع می‌دهند.

✅ در مرحله بعد در صورت اینکه ثبت درخواست شما به خوبی پیش رفت، کارشناسان مربوطه درخواست شما را بعد از بررسی‌های لازم وارد مرحله‌ای می‌کنند که لازم است این کارشناسان با مراجعه‌ی حضوری به محل ساختمان، از اصالت مدارک بارگذاری شده در سایت اطمینان حاصل نمایند. در این مرحله کارشناسان یک گزارش فنی از بازدید خود تهیه می‌نمایند. پس از طی مراحل ذکر شده قرارداد الکترونیکی تامین برق برای شما ارسال می‌شود و شما بعد از بررسی آن، این قرارداد الکترونیکی را در سایت ذکر شده تائید می‌نمایید. در انتهای این قسمت شما باید هزینه‌ها و فیش صادره جهت قرارداد را تسویه نمائید.
✅ در انت‌ها بعد از طی مراحل بالا و اطمینان از تائید درخواست، شما باید به شرکت‌های سازنده‌ی تابلوی برق مراجعه کنید دقت داشته باشید که این شرکت‌ها باید به تائید اداره‌ی برق رسیده باشد. بعد از خرید کنتور برق باید آنرا در محل مناسبی نصب نمائید تا بعدا کارشناسان اداره‌ی برق به ساختمان شما مراجعه کنند و انشعاب برق شما را به کنتور متصل نمایند.

شماره تماس برای ارتباط مستقیم با فروشگاه الکترو جزایری

مراحل لازم برای ثبت نام کنتور برق

برای ثبت تقاضای انشعاب برق به تصویر کارت ملی، تصویر سند تک برگ یا دفترچه‌ای ملک و تصویر جواز ساخت صادره از شهرداری نیاز خواهید داشت. در پایان مراحل ثبت نام یک کد پیگیری به شما ارائه می‌شود و کلیه مراحل پیشرفت پرونده از طریق پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. کارشناسان اداره برق پس از بررسی اصالت مدارک جهت تهیه گزارش فنی به محل ساختمان مراجعه خواهند کرد. اگر به دنبال کیفیت عملکرد به همراه قیمت مناسبی هستید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی الکتروجزایری مراجعه کنید. در این فروشگاه‌ معتبر بهترین برندها با قیمت رقابتی به مشتریان عرضه می‌شوند.  

نکات ایمنی لازم درباره کنتور برق چیست؟

دستکاری کنتور برق بسیار خطرناک است. دقت داشته باشید به‌هیچ‌وجه کنتور برق را دستکاری نکنید چرا که ممکن است خطرات جبران‌ناپذیری داشته باشد.
هنگامی سیم‌کشی ساختمان؛ به یاد داشته باشید سیم را از فیوز برق به طور کامل قطع کنید. در غیر این صورت باعث برق‌گرفتگی می‌شود.
کنور را در محل مناسب نصب کنید تا مبادا دستکاری شود و در صورت نیاز یا بروز هرگونه حادثه بتوانید به آسانی به آن دسترسی داشته باشید. ممکن است برخی نقاط در هنگام سیم‌کشی برق دچار اتصالی و در برخی حالات دچار آتش‌سوزی شود پس بهتر است در این مواقع سریعا کنتور را قطع نمایید.
همیشه نکات ایمنی و استفاده‌ی درست و صرفه‌جویی در مصرف برق را در اولویت خود قرار دهید.
در پایان نیز با مراجعه به یکی از شرکت‌های سازنده تابلو، موردتایید اداره برق، تابلو کنتور را تهیه کنید تا کارشناسان اداره برق برای نصب کنتور و راه اندازی انشعاب جدید اقدام نمایند. برای ثبت نام کنتور برق باید در هر شهری که هستید به سایت توزیع برق همان استان مراجعه کنید.

 

بروزرسانی در تاریخ 8 آذر 1401

‫5/5 ‫(1 نظر)

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید